۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

بزرگترین نیروگاه بادی شناور در دریا در اروپا

اولین نیروگاه بادی شناور در دریا به طور رسمی در اسکاتلند افتتاح شد .

استات‌اویل یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شمال شرقی سواحل اسکاتلند احداث کرد . این نیروگاه شامل ۵ توربین ۶ مگاواتی ساخت شرکت زیمنس ست که بر روی سازه شناور در بوچان دیپ ، در فاصله ۲۰ کیلومتری از پیترهد نصب شده است . انتظار می‌رود نیروگاه Hywind Scotland  برق ۲۰٫۰۰۰ خانه مسکونی منطقه را تامین کند . طبق گفته‌های استات‌اویل ، این پروژه امکان پذیری تجاری نیروگاه‌های شناور بادی را در آینده نشان می‌دهد .

از اولین توربین شناور آزمایشی در آب‌های نروژ در سال ۲۰۰۹ تا به امروز ،هزینه‌ها در حدود ۶۰-۷۰% کاهش یافته است .استات‌اویل بر این باور است که کاهش قیمتی تا حدود ۴۰-۵۰% در آینده این پروژه  امکان پذیر باشد .

گیلس دیکسون مدیرعامل WindEurope : احداث اولین نیروگاه شناور بادی به وضوح نشان داد که این تکنولوژی از مرحله نحقیق و توسعه به خوبی گذشته است ،نیروگاه‌های شناور بادی امروزه به عنوان یک تکنولوژی قابل اعتمادشناخته شده و برای ورود به مقیاس صنعتی آمادگی دارد . اضافه کردن نیروگاه‌های شناور به معنای استفاده بیشتر از باد دریا است . ۸۰ درصد نقاط پتانسل بالا بادی دریایی اروپا در فاصله حدودا ۶۰ مایلی از سواحل است که بهره‌برداری با استفاده از توربین‌های سنتی پایه ثابت ممکن نیست . در صورت استفاده از این پتانسیل ، چیزی در حدود ۴۰۰۰ گیگاوات در اروپا قابل بهره‌برداری است .

پروژه Hywind منطقه‌ای در حدود ۴ کیلومتر مربع در عمقی حدود ۹۵-۱۲۰ متری را تحت پوشش قرار می‌دهد .توربین‌های شناور ارتفاعی تقریبا ۲۵۳ متری داشته که ۱۷۵ متر آن بالای سطح آب و ۷۸ متر در آب قرار دارد . قطر روتور این توربین‌ها ۱۵۴ متر است . این پروژه اولین قدم به سوی هدف مقیاس بزرگتر یک نیروگاه شناور ۵۰۰-۱۰۰۰ مگاواتی است .

افتتاح نیروگاه Hywind یک هفته پس از افتتاح اولین توربین بادی شناور فرانسه (که خود یک قدم در راه تکنولوژی توربین‌های شناور است .) بیانگر این است که این تکنولوژی از قالب تحقیق و توسعه گذرکرده وآماده ورود به بازار تولید برق است .

در حال حاضر اروپا ۱۴ گیگاوات نیروگاه بادی دریایی دارد که عمدتا از توربین‌های بادی ثابت استفاده شده است . موسسه WindEurope انتظار دارد این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵ گیگاوات برسد ، این رقم تا ۷۰ گیگاوات در سال ۲۰۳۰ در صورت وجود سیاست‌های درست و پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه قابل پیشبینی است . نیروگاه‌های بادی شناور در دریا نقش موثری در تولید انرژی در آینده ایفا خواهند کرد . طرح احداث ۹ نیروگاه به ظرفیت مجموع ۳۳۸ مگاوات در فرانسه ، انگلستان ، ایرلند و پرتغال برنامه‌ریزی شده است .

ترجمه شده توسط تیم گرین سنتر

www.green-center.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی چرم فروشان

یینگلی سولار ، راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه دوطرفه در اروپا

bifacial solar panel

یینگلی سولار ، راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه دوطرفه در اروپا

یینگلی سولار یکی از پیشتازان ساخت پنل‌های خورشیدی در جهان ،روز جمعه اعلام کرد Tempress System B.V جزئی از Amtech Group شروع به احداث بزرگترین نیروگاه دوطرفه خورشیدی با ظرفیتی در حدود ۴۰۰ کیلووات کرده است  . این نیروگاه در نزدیکی ساختمان مرکزی Tempress در Vaassen هلند اجرا خواهد شد و احداث آن در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید . پیشبینی می‌شود توان سالانه تولیدی این نیروگاه به مرز ۴۰۰MWh برسد .

این پروژه از ۱،۴۲۸ پنل یینگلی پاندا مدل دوطرفه با توان نامی ۲۷۵ الی ۲۸۰ وات تشکیل شده است . پنل دوطرفه پاندا نه تنها قادر به تولید توان از جذب مستقیم نور خورشید است بلکه از بازتاب نور بر روی ردیف پنل‌های عقبی و برخورد با پشت پنل جلویی قابلیت تولید توان را داراست . این قابلیت، توان دریافتی از پنل دوطرفه پاندا را تا ۳۰ درصد نسبت به مشابه پنل یکطرفه پاندا افزایش می‌دهد . در ضمن تولید پنلی با این حساسیت راندمان تولید توان در نور کم را بهبود می‌بخشد .

این پروژه توسط شرکت Schulz Systemtechnik طراحی و اجرا خواهد شد . این پنل‌ها بر روی سازه ثابت و مناسب برای بیشترین استفاده از نور بازتابیده از ردیف عقب نصب و اجرا خواهد شد که طراحی این سازه بر عهده شرکت Benz Alusysteme GmbH بوده است .

در این پروژه برای اطمینان از حداکثر توان تولیدی و مانیتورینگ هر پنل به صورت جداگانه از میکرواینورترهای شرکت APsystem استفاده خواهد شد .

دکتر آلبرت هاسپر (مدیرعامل شرکت Tempress)

ما مفتخریم که بزرگترین نیروگاه خورشیدی دوطرفه در اروپا را احداث کنیم که علاوه بر تولید برق یک نمونه موفق از مزیت‌های استفاده از تکنولوژی پنل دوطرفه محسوب می‌شود .

ترجمه شده توسط سایت گرین سنتر

www.green-center.ir

۱۰/۱۶/۲۰۱۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی چرم فروشان